Λογιστική Εξέλιξη

Τα 100 επαγγέλματα που επιδοτεί ο επενδυτικός νόμος

Πρώτης τάξεως χρηματοδοτικές ευκαιρίες μέσα από τον επενδυτικό νόμο
μπορούν να αναζητήσουν επαγγελματίες 100 διαφορετικών ειδικοτήτων, με
καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων την 28η Φεβρουαρίου.

Από τη σύσταση επισκέψιμης αγροτουριστικής μονάδας, οινοποιείου,
ελαιοτριβείου ή τυροκομείου και συσκευαστηρίου οπωροκηπευτικών και
μονάδας επεξεργασίας αιθέριων ελαίων, μέχρι την παραγωγή ειδών
ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικών, ζωοτροφών και τη δημιουργία μονάδας
φροντίδας ηλικιωμένων και μικρών ξενοδοχείων, προβλέπονται ενισχύσεις
που ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και την περιφέρεια φτάνουν
μέχρι και το 50% της επιλέξιμης δαπάνης.

Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις το κατώτατο ύψος επενδυτικού σχεδίου πρέπει να είναι 100.000 ευρώ.

Οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες», με τη συνδρομή του γενικού διευθυντή
της εταιρείας PK Consulting Group Κώστα Παπαδόπουλου, που ειδικεύεται
στην προετοιμασία των επενδυτικών φακέλων για χρηματοδότηση από τον
επενδυτικό νόμο και άλλα προγράμματα του ΕΣΠΑ, παρουσιάζουν έναν οδηγό
για το ποιες δραστηριότητες μπορούν να ενισχυθούν, καθώς και τις
επιλέξιμες δαπάνες που μπορούν να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι.

Η ενασχόληση με κάποια επιχειρηματική δραστηριότητα εμπεριείχε
πάντοτε ένα ρίσκο που σε κάποιες δραστηριότητες και γεωγραφικές περιοχές
ήταν αρκετά υψηλό. Η αδυναμία πρόσβασης στην εύκολη χρηματοδότηση
αποτελούσε πάντοτε τον πονοκέφαλο σε κάθε νέα επιχειρηματική
δραστηριότητα. Μια σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουν να
κάνουν με τον τουρισμό, τη μεταποίηση αλλά και την παροχή υπηρεσίας
έρχεται να βοηθήσει ο Επενδυτικός Νόμος 3908/11, με καταληκτική όμως
ημερομηνία υποβολών την 28-2-14.

Ο επενδυτικός νόμος που με διάφορες τροποποιήσεις συνεχίζει μέχρι
σήμερα να χρηματοδοτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τις προσπάθειες των Ελλήνων
επιχειρηματιών τόσο των υφιστάμενων επιχειρήσεων όσο και των νέων ή/και
των υπό σύσταση επιχειρήσεων έρχεται να ολοκληρώσει ένα χρονικό διάστημα
περίπου τριών ετών από το 2011 που άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά με
την επωνυμία 3908/11 από τον σχετικό νόμο με τον οποίο προκηρύχτηκε.

Στη συνέχεια παρουσιάζονται 100 επιχειρηματικές δραστηριότητες σε
διαφόρους τομείς όπου με βασική προϋπόθεση την υποβολή επενδυτικού
πλάνου και ελάχιστου ποσού των 100.000 ευρώ μπορούν να αλλάξουν τις
όποιες επενδυτικές σκέψεις είχατε μέχρι τώρα και να δημιουργήσουν
εκείνες τις προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη επιχειρηματική επιλογή.

Οι δαπάνες που καλύπτει το πρόγραμμα

Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι δαπάνες οι οποίες μπορούν να επιχορηγηθούν
μέσα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που ονομάζεται επενδυτικός νόμος
.Αυτές έχουν να κάνουν με μια πληθώρα δαπανών που σκοπό έχουν την άμεση
ενίσχυση του υποψήφιου επενδυτή σε όλα τα επίπεδα.

Συγκεκριμένα ενισχύονται:

1. Η αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων
μηχανημάτων, ειδικών εγκαταστάσεων και λοιπού εξοπλισμού. Τα μισθώματα
της χρηματοδοτικής μίσθωσης καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού
εξοπλισμού του οποίου αποκτάται η χρήση.

2. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή Συστημάτων
Ολοκληρωμένης _διαχείρισης για την προστασία και τη συνεχή βελτίωση του
περιβάλλοντος, με εφαρμογή διεθνών προτύπων (συστημάτων περιβαλλοντικής
διαχείρισης) που προβλέπουν την υποχρεωτική εφαρμογή μέτρων πρόληψης της
ρύπανσης, την εφαρμογή κανόνων και συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, τη
δυνατότητα ανίχνευσης των επιβλαβών ουσιών σε κάθε στάδιο της
παραγωγικής διαδικασίας, τη λήψη μέτρων προστασίας των αγροτών από τη
χρήση αγροχημικών.

3. Η αγορά κτιριακών εγκαταστάσεων υπό προϋποθέσεις.

4. Η αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων
συστημάτων αυτοματοποίησης διαδικασιών και μηχανοργάνωσης,
συμπεριλαμβανομένων των δαπανών αγοράς του αναγκαίου λογισμικού, καθώς
και δαπανών εξοπλισμού για τη διασφάλιση του ηλεκτρονικού περιεχομένου.

5. Οι δαπάνες μελετών που αποσκοπούν στην εισαγωγή,
ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονης τεχνολογίας, τεχνογνωσίας, σύγχρονων
μεθόδων και βιομηχανικών σχεδίων των παραγόμενων προϊόντων.

6. Η αγορά καινούργιων μεταφορικών μέσων διακίνησης
υλικών και προϊόντων εντός του χώρου της εντασσόμενης μονάδας. Η αγορά
καινούργιων μεταφορικών μέσων μαζικής μεταφοράς προσωπικού. Η αγορά και
εγκατάσταση καινούργιου σύγχρονου εξοπλισμού και η κατασκευή
εγκαταστάσεων για τη χερσαία ή θαλάσσια διακίνηση υλικών και προϊόντων.

7. Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων – ψυγείων ή άλλων
διαμορφωμένων οχημάτων εξειδικευμένων χρήσεων, μόνο εφόσον αποτελούν
αναπόσπαστο στοιχείο της μονάδας, δικαιολογούνται από τις ανάγκες της
μονάδας και καλύπτουν αποκλειστικά τις ανάγκες αυτές.

8. Η κατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμός
κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων, καθώς και οι δαπάνες
διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου.

9. Οι δαπάνες μελετών για αγορές καινούργιου
σύγχρονου εξοπλισμού εγκατάστασης και λειτουργίας των αναγκαίων υποδομών
και διαδικασιών, καθώς και τα έξοδα πιστοποίησης των προϊόντων και των
διαδικασιών διασφάλισης της ποιότητας, σύμφωνα με τα αντίστοιχα
ευρωπαϊκά πρότυπα από οργανισμούς διαπιστευμένους από τον αρμόδιο εθνικό
φορέα.

10. Οι δαπάνες που αφορούν τα τέλη που καταβάλλονται
για τη διεθνή κατοχύρωση της εφεύρεσης από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα
τέλη για την ετήσια ανανέωση της διεθνούς κατοχύρωσης της εφεύρεσης για
μια πενταετία, εφόσον έχει αρχίσει να πραγματοποιείται επένδυση για τη
βιομηχανική εκμετάλλευσή της, ύψους τουλάχιστον δεκαπλάσιου εκείνου των
τελών.

11. Οι δαπάνες για την αγορά αναπαραγωγικού και
πολλαπλασιαστικού υλικού που είναι απαραίτητο για την έναρξη παραγωγικής
λειτουργίας στις περιπτώσεις ίδρυσης ή επέκτασης μονάδων

12. Οι δαπάνες συμβούλων.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός των ποσοστών επιχορήγησης που δίνει ο
επενδυτικός νόμος και τα οποία διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και από
νομό σε νομό . Σημαντικό ρόλο στην πιθανή χρηματοδότηση παίζουν τα
μεγέθη της εταιρίας ή επιχείρησης υποψήφιας προς χρηματοδότηση η οποία
μπορεί να είναι μικρή ,μεσαία ή μεγάλη και με ποσοστά χρηματοδότησης που
φτάνουν και το 50% σε αρκετές περιπτώσεις .

Οι ειδικότητες που επιδοτούνται

Λαμβάνοντας τον παλμό της αγοράς εκείνοι οι τομείς στους οποίους θα
μπορούσε κάποιος σήμερα να επενδύσει με αρκετές πιθανότητες δημιουργίας
ενός success story είναι οι εξής:

ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ:

  • Τομέας κρέατος
  • Τομέας ψαριών και θαλασσινών γενικότερα
  • Τομέας φρούτων και λαχανικών
  • Τομέας λαδιού
  • Τομέας Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Προϊόντα Αλευρόμυλων
  • Αμυλούχα Προϊόντα
  • Είδη Αρτοποιίας
  • Ζυμαρικά
  • Παραγωγή ειδών ζαχαροπλαστικής
  • Παρασκευή Ζάχαρης
  • Κακάο και Σοκολάτα
  • Τσάι – Καφές
  • Αρτύματα – Καρυκεύματα
  • Ετοιμα γεύματα
  • Παραγωγή ζωοτροφών
  • Αλκοολούχα Προϊόντα
  • Μεταλλικό Νερό
  • Χυμοί
  • Αναψυκτικά
  • Παραγωγή Προϊόντων Καπνού
  • Παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών υλών
  • Γενικά είδη ένδυσης Γούνινα είδη ένδυσης
  • Πλεκτά είδη ένδυσης
  • Κατεργασία και δέψη δέρματος
  • Κατασκευή ειδών ταξιδιού (αποσκευές)
  • Κατασκευή τσαντών
  • Κατασκευή υποδημάτων
  • Βιομηχανία Ξύλου
  • Κατασκευή προϊόντων από ξύλο
  • Κατασκευή χαρτιού και χαρτονιού
  • Κατασκευή ειδών από χαρτί και χαρτόνι
  • Εκτυπωτικές δραστηριότητες
  • Αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων
  • Παραγωγή προϊόντων καθαρισμού
  • Παραγωγή αρωμάτων
  • Παραγωγή παρασκευασμάτων καλλωπισμού
  • Παραγωγή αιθέριων ελαίων
  • Κατασκευή προϊόντων από ελαστικό (καουτσούκ)
  • Κατασκευή πλαστικών προϊόντων
  • Κατασκευή μεταλλικών προϊόντων
  • Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού
  • Κατασκευή εξοπλισμού επικοινωνίας
  • Κατασκευή ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
  • Κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρογεννητριών, ηλεκτρικών
    μετασχηματιστών και συσκευών διανομής και ελέγχου του ηλεκτρικού
    ρεύματος
  • Κατασκευή ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών
  • Κατασκευή καλωδιώσεων και εξαρτημάτων καλωδίωσης
  • Κατασκευή ηλεκτρολογικού φωτιστικού εξοπλισμού
  • Κατασκευή ποδηλάτων και αναπηρικών αμαξιδίων
  • Κατασκευή επίπλων
  • Κατασκευή κοσμημάτων
  • Κατασκευή μουσικών οργάνων
  • Κατασκευή αθλητικών ειδών
  • Κατασκευή παιχνιδιών
  • Κατασκευή ιατρικών και οδοντιατρικών οργάνων
  • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Πλην φωτοβολταϊκών συστημάτων
  • Συλλογή απορριμμάτων
  • Επεξεργασία και διάθεση απορριμμάτων
  • Αποσυναρμολόγηση παλαιών ειδών
  • Δραστηριότητες εξυγίανσης και άλλες υπηρεσίες για τη διαχείριση αποβλήτων

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:

  • Ιδρυση και εκσυγχρονισμός ξενοδοχειακών μονάδων τριών αστέρων
  • Μετατροπή παραδοσιακών κτισμάτων σε ξενοδοχειακές μονάδες τουλάχιστον δύο αστέρων
  • Επενδύσεις εκσυγχρονισμού camping
  • Επενδύσεις μετατροπής camping σε ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακή μονάδα τριών αστέρων
  • Ειδικές Τουριστικές Υποδομές

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:

  • Υπηρεσίες Τομέα Μεταφορών
  • Υπηρεσίες Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics) για προϊόντα τρίτων
  • Ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες
  • Έκδοση λογισμικού
  • Παραγωγή ταινιών μικρού μήκους
  • Ηχογραφήσεις και μουσικές εκδόσεις
  • Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες
  • Επεξεργασία δεδομένων, καταχώρηση και συναφείς δραστηριότητες· δικτυακές πύλες
  • Φωτογραφικές δραστηριότητες
  • Δραστηριότητες μετάφρασης και διερμηνείας
  • Δραστηριότητες τηλεφωνικών κέντρων
  • Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων
  • Δραστηριότητες – Υπηρεσίες συσκευασίας
  • Μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων
  • Δραστηριότητες βιβλιοθηκών, αρχειοφυλακείων, μουσείων και λοιπές πολιτιστικές δραστηριότητες
  • Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και ειδών ατομικής ή οικιακής χρήσης
ΠΗΓΗ: Ημερησία

Παραμένουν οι φοροαπαλλαγές σε ένστολους. Επιστρέφεται η παρακράτηση

Διαψεύδονται από το γραφείο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τα
σενάρια για αλλαγές στη φορολόγηση του επιδόματος υψηλής επικινδυνότητας
για τους ενστόλους.

Η ανακοίνωση:

«Με απόφαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, δεν πρόκειται να
εφαρμοστούν αλλαγές στη φορολόγηση του λεγόμενου επιδόματος υψηλής
επικινδυνότητας για τους ενστόλους.

Η φορολόγηση του επιδόματος, που αφορά τις μάχιμες μονάδες του
στρατού και των σωμάτων ασφαλείας, (όπως οι πιλότοι μαχητικών
αεροσκαφών, οι ναρκαλιευτές, οι αλεξιπτωτιστές, οι άνδρες των ΕΚΑΜ και
της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., τα πληρώματα ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ κλπ.) επανέρχεται
στο καθεστώς που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Τυχόν παρακρατήσεις που έχουν ήδη γίνει εν τω μεταξύ, θα επιστραφούν στους δικαιούχους.

Ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή στους αρμόδιους Υπουργούς για άμεση Νομοθετική ρύθμιση του θέματος».

ΠΗΓΗ: Ημερησία

Οι 30 αλλαγές SOS στη φορολογική δήλωση εισοδήματος – Δείτε το έντυπο

Προσαρμοσμένο στις μεγάλες ανατροπές που έχουν επέλθει φέτος στο
φορολογικό καθεστώς 5,7 εκατομμυρίων φορολογούμενων είναι το νέο βασικό
έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης που θα υποβληθεί ηλεκτρονικά από τις
20 Μαρτίου έως το τέλος Ιουνίου.

Η κατάργηση των πρόσθετων αφορολογήτων ποσών για τα παιδιά, η
κατάργηση των περισσότερων φοροαπαλλαγών και η διατήρηση των
«τσουχτερών» τεκμηρίων διαβίωσης αναμένεται να «φουσκώσουν» σημαντικά το
φορολογικό λογαριασμό που θα κληθούν να εξοφλήσουν φέτος εκατοντάδες
χιλιάδες φορολογούμενοι. Συγκεκριμένα, οι επιπλέον φόροι εισοδήματος που
θα πληρώσουν κατά κύριο λόγο οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι θα
είναι 1,3 δισ. ευρώ.

Με βάση τις 30 αλλαγές που περιλαμβάνει το νέο έντυπο Ε1:

Καταργείται η έκπτωση φόρου 10% για ενοίκια, τόκους στεγαστικών
δανείων, ασφάλιστρα, στεγαστικό επίδομα, κατοίκους παραμεθόρων περιοχών,
ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και αποκατάσταση ακινήτων και διατηρητέων.

Αυξάνεται το τεκμήριο διαβίωσης κατοικίας για όσους το 2013
προχώρησαν σε νομιμοποιήσεις αυθαίρετων κτισμάτων και ημιυπαίθριων
χώρων.

Υπάρχει ειδικός κωδικός για μείωση της φορολογίας σε επιτηδευματίες
που έκαναν έναρξη επαγγέλματος την 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά.

Προστίθεται νέος κωδικός για μισθωτούς που αμείβονται με «μπλοκάκι» οι οποίοι θα φορολογηθούν με την κλίμακα των μισθωτών.

Υπάρχουν παγίδες για όσους αμείβονται με εργόσημα και έχουν οικοδομικά ένσημα.

Σε ξεχωριστούς κωδικούς θα δηλωθούν οι τόκοι καταθέσεων από το πρώτο
ευρώ καθώς το όριο των 250 ευρώ ίσχυε για το οικονομικό έτος 2013.

Οι 30 αλλαγές στο έντυπο Ε1 είναι οι εξής:

Ε1 1

Πίνακας 2

Καταργήθηκε ο κωδικός 011-012 στον οποίο οι μισθωτοί έπρεπε να
δηλώσουν αν «πήραν στεγαστικό επίδομα» αφού πλέον δεν υπάρχει η έκπτωση
φόρου για το ενοίκιο κύριας κατοικίας.

Καταργήθηκε ο κωδικός 015-016 το οποίο συμπλήρωναν οι μισθωτοί που
κατοικούν σε παραμεθόρια περιοχή. Δεν υπάρχει πλέον η σχετική έκπτωση
φόρου.

Καταργήθηκε ο κωδικός 017-018 ο οποίος αφορούσε όσους είχαν
συμπληρώσει το 18 έτος της ηλικίας τους. Πλέον όσοι έχουν συμπληρώσει το
18ο έτος της ηλικίας τους υποχρεούνται να υποβάλουν φορολογική δήλωση
με εξαίρεση όσους θεωρούνται προστατευόμενη μέλη (φοιτητές κλπ).

Καταργήθηκε ο κωδικός 021-022 που συμπλήρωναν όσοι είχαν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις.

Καταργήθηκε ο κωδικός 010. Δεν ζητείται πλέον από τους
φορολογούμενους να σημειώσουν τη σχετική ένδειξη σε περίπτωση που δεν
επιθυμούν να ενταχθούν στην τηλεφωνική και ηλεκτρονική πληροφόρηση που
παρέχεται από το υπουργείο Οικονομικών. Η πληροφορία που χρειάζεται ο
φορολογούμενος παρέχετε πλέον μέσω Taxisnet.

Νέοι επαγγελματίες

Προστίθεται καινούργιος κωδικός 017-018 ο οποίος συμπληρώνεται από
όσους έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1η Ιανουαρίου
2013 και μετά. Για νέες ατομικές επιχειρήσεις ή νέους ελεύθερους
επαγγελματίες για τα 3 πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητάς τους ο
φορολογικός συντελεστής του πρώτου κλιμακίου και για εισόδημα μέχρι
10.000 ευρώ μειώνεται κατά 50%. Δηλαδή για το κλιμάκιο εισοδήματος έως
10.000 ευρώ εφαρμόζεται συντελεστής 13% για τα επόμενα 40.000 ευρώ
εισοδήματος επιβάλλεται συντελεστής 26% και το τμήμα του εισοδήματος που
υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ εφαρμόζεται συντελεστής 33%. Σε αυτή την
κατηγορία φορολογουμένων, δεν θα επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος για τα
πρώτα πέντε χρόνια.

 Πίνακας 3

Αντικαθίσταται το περιεχόμενο του κωδικού 001-002 που συμπληρώνουν
όσοι δικαιούνται μείωση φόρου λόγω αναπηρίας 67% και άνω. Πέρυσι οι
συγκεκριμένοι φορολογούμενοι δικαιούνταν αυξημένο αφορολόγητο 2.000 ευρώ
ενώ φέτος έχουν μείωση φόρου 200 ευρώ.

Καταργήθηκαν οι κωδικοί 003 και 004 που συμπλήρωναν οι γονείς για τα
προστατευόμενα τέκνα τους. Πλέον το μόνο που θα απαιτείται είναι η
συμπλήρωση του πίνακα 9 με τα ονόματα των παιδιών, το έτος γέννησης, τον
ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ.

Ε1 2

Μισθωτοί με «μπλοκάκι»Πίνακας 4

9. Προστίθεται κωδικός 307- 308 όπου δηλώνεται το εισόδημα από
ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελεύθερου επαγγέλματος της παρ. 1
άρθρου 45 ΚΦΕ. Πρόκειται για τους μισθωτούς που αμείβονται με
«μπλοκάκι» και φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και έχουν τέλος
επιτηδεύματος 500 ευρώ. Προϋποθέσεις για να θεωρηθεί το εισόδημα από
ατομική εμπορική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα ως
εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι
ακόλουθες προϋποθέσεις:

– Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους, και

– Έχουν έως τρεις εργοδότες (φυσικά ή/και νοµικά πρόσωπα). Εφόσον οι
εργοδότες υπερβαίνουν τους τρεις, θα πρέπει ποσοστό 75% των ακαθαρίστων
εσόδων του εισοδήματος από ατοµική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα να
προέρχεται από ένα εργοδότη. Από το εισόδημά τους αφαιρούνται μόνο οι
ασφαλιστικές εισφορές και δεν αναγνωρίζεται καμία άλλη δαπάνη.

Προστίθεται κωδικός 309- 310 στον οποίο θα «φακελώνονται» όσοι παρέχουν εργασία με εργόσημο.

Νέος κωδικός 311-312 αφορά για όσους έχουν οικοδομικά ένσημα και
αυτασφαλίζονται. Μέσω των κωδικών αυτών θα γίνουν διασταυρώσεις για τον
εντοπισμό «μαύρης» εργασίας στην οικοδομή.

Προστίθεται κωδικός 343- 344 ο οποίος αναφέρει: «Εισόδημα των
περιπτώσεων 1,2,3,4,5,6,7 (σ.σ είναι τα εισοδήματα που θεωρείται ότι
αποτελούν εισόδημα από μισθωτή εργασία) για το οποίο δεν υπάρχει
ηλεκτρονική πληροφόρηση.

Απαλείφθηκε ο κωδικός 403-404 καθώς καταργήθηκε η επιχειρηματική αμοιβή.

Καταργήθηκαν οι κωδικοί 415- 416 όπου δηλωνόντουσαν οι ζημιές προηγούμενων οικονομικών ετών από ατομική επιχείρηση.

Ε1 3Πίνακας 5

«Παγίδα» τεκμηρίου

Στον πίνακα 5 του τεκμηρίου της κατοικίας προστίθενται δύο νέοι
κωδικοί: 231 και 234 τους οποίους θα πρέπει να συμπληρώσουν όσοι
τακτοποίησαν αυθαίρετους χώρους με το νόμο 4178/2013. Συγκεκριμένα θα
δηλωθούν ξεχωριστά η επιφάνεια των κύριων χώρων που νομιμοποιήθηκαν αλλά
και των αντίστοιχων βοηθητικών χώρων. Με την αναγραφή των συγκεκριμένων
χώρων πολλοί ιδιοκτήτες κινδυνεύουν να πιαστούν στην «παγίδα» του
τεκμηρίου διαβίωσης καθώς προκύπτει υψηλότερο τεκμήριο για τις
κατοικίες.

Προστέθηκαν κωδικοί 709 (για τον υπόχρεο) και 710 (της συζύγου) στους
οποίους θα πρέπει να δηλωθούν τα ποσοστά που κατέχει ο κάθε
συνιδιοκτήτης σε αεροσκάφη, ελικόπτερα ιδιωτικής χρήσης και ανεμόπτερα.

Πίνακας 6

17. Προστέθηκε κωδικός 653- 654 στους οποίους δηλώνονταν τα μερίσματα
πλοιοκτητριών εταιρειών του ν. 27/1975 που δεν έχουν εισαχθεί στην
Ελλάδα.

Τόκοι καταθέσεων

Νέοι κωδικοί 667-678 στους οποίους θα πρέπει να αναγραφούν οι τόκοι
καταθέσεων τράπεζας ημεδαπής προέλευσης. Σημειώνεται ότι και στα ποσά
των τόκων επιβάλλεται εισφορά αλληλεγγύης με συντελεστές από 1% έως 4%.

Στον κωδικό 433- 434 δηλώνεται ο φόρος που παρακρατήθηκε από τους τόκους καταθέσεων.

Ενοίκιο κατοικιών

20. Μπορεί να καταργήθηκε η έκπτωση φόρου για το ενοίκιο κύριας
κατοικίας ή των παιδιών που σπουδάζουν σε άλλη πόλη όμως οι
φορολογούμενοι είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν αναλυτικά στοιχεία για τα
ενοίκια που πληρώνουν. Με βάση τα στοιχεία αυτά η ΓΓΠΣ θα διασταυρώσει
τα ποσά που δηλώνουν οι ενοικιαστές με τα εισοδήματα από ενοίκια που
δηλώνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων προκειμένου να εντοπίσει όσου κρύβουν τα
πραγματικά εισοδήματα που αποκτούν. Οι κωδικοί στους οποίους
καταγράφεται το ενοίκιο που πληρώσαμε για την κύρια κατοικία ή για το
ενοίκιο των παιδιών που σπουδάζουν, στο εσωτερικό, απλώς άλλαξαν θέση
και από τον πίνακα 7 του Ε1 μεταφέρθηκαν στον πίνακα 6.

Φοροαπαλλαγές

Ε1 4Πίνακας 7

Με την κατάργηση των περισσότερων φοροαπαλλαγών καταργήθηκαν και από τον πίνακα 7 πολλοί κωδικοί.

21. Καταργήθηκε ο κωδικός 053-054 όπου δηλώνονταν οι υποχρεωτικές
εισφορές σε ταμεία ασφάλισης (ΟΑΕΕ κλπ). Πλέον οι εισφορές θα δηλώνονται
μόνο στο νέο έντυπο Ε3.

22. Καταργήθηκε ο κωδικός 063- 064 που αφορούσε τους τόκους
στεγαστικών δανείων κύριας κατοικίας. Αντίστοιχα καταργείται ο κωδικός
κωδικοί 069 -070 όπου δηλώνονταν τα ποσά των δανείων. Οι κωδικοί
καταργούνται γιατί καταργήθηκε η έκπτωση φόρου.

23. Καταργήθηκε ο κωδικός 073- 074 με τα ασφάλιστρα ζωής αφού και αυτή η έκπτωση φόρου καταργήθηκε.

24. Καταργήθηκε ο κωδικός 039- 040 για τις δαπάνες αποκατάστασης διατηρητέων. Ούτε αυτή η έκπτωση ισχύει.

25. Καταργήθηκε ο κωδικός 037- 038 για τη δαπάνη αποκατάστασης ακινήτων.

26.Καταργήθηκε ο κωδικός 084 – 085 για τα δίδακτρα σε φροντιστήρια.
Οι αποδείξεις από τα φροντιστήρια «μετράνε» στο καλάθι των αποδείξεων
για τους μισθωτούς και συνταξιούχους.

Πίνακας 8

27. Προστίθεται κωδικός 345- 346 για τον φόρο που αναλογεί στο εισόδημα των μισθωτών που αμείβονται με «μπλοκάκι».

28. Προστίθεται κωδικός 347-348 για το φόρο που παρακρατήθηκε στο εισόδημα των μισθωτών με «μπλοκάκι».

29. Νέος κωδικός 349-350 για το ποσό ειδικής εισφοράς που παρακρατήθηκε για μισθωτούς με «μπλοκάκι».

Πίνακας 9

30 Ζητείται πλέον και ο ΑΜΚΑ γονέων και παππούδων που θεωρούνται προστατευόμενα μέλη. Ετσι, προστίθενται οι κωδικοί 861-864.

ΠΗΓΗ: Ημερησία

Στροφή στις τρίμηνες προθεσμιακές καταθέσεις

Σημαντική μείωση εκτιμάται πως παρουσίασαν τον Ιανουάριο συνολικά οι
καταθέσεις μετά την αύξηση του Δεκεμβρίου, και αυτό αποδίδεται κυρίως
στις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις τόσο των νοικοκυριών όσο και των
επιχειρήσεων.

Το Δεκέμβριο οι καταθέσεις είχαν ενισχυθεί κατά 2 δισ. ευρώ και
σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών τόση ήταν και η μείωση που
υπέστησαν μέσα στον Ιανουάριο. Στο τέλος του περασμένου έτους η αύξηση
θα πρέπει να θεωρηθεί συγκυριακή και να αποδοθεί στο γεγονός πως τον
τελευταίο μήνα του έτους λογίζονται οι τόκοι ταμιευτηρίου, αλλά και πως
το Δημόσιο προχώρησε σε αποπληρωμές οφειλών του οι οποίες ξεπερνούσαν το
1 δισ. ευρώ. Αυτές ήταν που ενίσχυσαν τις καταθέσεις κυρίως των
επιχειρήσεων. Ωστόσο οι αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις του Ιανουαρίου
οδήγησαν τους πολίτες στο απόθεμα των καταθέσεών τους.

Εκτιμάται ότι οι καταθέσεις τον Ιανουάριο κινούνται κοντά στα 160
δισ. ευρώ επίπεδο το οποίο είναι και από τα χαμηλότερα που έχουν δει στο
διάστημα της κρίσης. Υπενθυμίζεται πως οι καταθέσεις είχαν μειωθεί στα
150 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2012. Είναι φανερό πως το πρόβλημα
ρευστότητας για ιδιώτες και επιχειρήσεις είναι κάτι παραπάνω από σοβαρό
και επίσης παρά τις προσπάθειες των τραπεζών, οι καταθέσεις παραμένουν
καθηλωμένες περίπου στα ίδια επίπεδα και πάντως παραμένουν 75 δισ. ευρώ
λιγότερες από τα προ κρίσης επίπεδα. Το 2009 οι καταθέσεις νοικοκυριών –
επιχειρήσεων είχαν διαμορφωθεί στα 237,5 δισ. ευρώ.

Επιτόκια
Από την άλλη πλευρά, τα χαμηλά επιτόκια
δεν βοηθούν την ενίσχυση της καταθετικής βάσης. Ας σημειωθεί πως οι
τράπεζες εξαιρετικά δύσκολα δίνουν 3% για καταθέσεις άνω των 100.000
ευρώ και πως ο χρόνος λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα των επιτοκίων,
στοιχείο το οποίο δείχνει πως η τάση των αποδόσεων είναι πτωτική. Ωστόσο
έγκυροι τραπεζικοί κύκλοι σημειώνουν πως σε όλες τις αγορές ο πολιτικός
κίνδυνος παίζει το ρόλο του. Υπ’ αυτή την έννοια και υπό την σκέψη του
ενδεχομένου των εκλογών, δημιουργούνται συνθήκες στην αγορά, τα επιτόκια
να ενισχυθούν το προσεχές τρίμηνο. Αυτός θα μπορούσε να πει κάποιος πως
είναι και ο λόγος που η προτίμηση της καταθετικής βάσης αφορά κυρίως
τις μικρότερες προθεσμίες -μέχρι τρίμηνο- και όχι τα μεγαλύτερα
διαστήματα. Ετσι η τάση στα επιτόκια σύμφωνα πάλι με τις ίδιες πηγές
είναι προς το παρόν αυτά να μην αποκλιμακωθούν περαιτέρω, ενώ δεν
αποκλείεται αναλόγως και της πορείας των καταθέσεων να ενισχυθούν έστω
και περιορισμένα.

ΠΗΓΗ: Ημερησία

Έρχονται νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις από το Μάρτιο

Με νέες μειώσεις στους μισθούς τους που ενδέχεται να αγγίξουν ακόμη
και τα 70 ευρώ το μήνα θα έρθουν αντιμέτωποι 7 στους 10 δημοσίους
υπαλλήλους από τον Μάρτιο καθώς τίθενται σε εφαρμογή οι νέες ενιαίες
κρατήσεις για την επικουρική ασφάλιση στο σύνολο πλέον των αποδοχών
τους.

Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα οι κρατήσεις των δημοσίων υπαλλήλων για τις
επικουρικές συντάξεις υπολογίζονταν στο βασικό τους μισθό με πλαφόν
μάλιστα τα 1.666 ευρώ. Από τον Μάρτιο οι κρατήσεις της τάξης του 3% θα
υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών συμπεριλαμβανομένων και των
επιδομάτων και μάλιστα χωρίς το όριο που ίσχυε, οι επιπλέον κρατήσεις
μάλιστα δεν είναι ξεκάθαρο αν θα συνεισφέρουν τελικά στο ποσό της
σύνταξης που θα εισπράξουν.
Μειώσεις όμως στο ποσό των επικουρικών
συντάξεων που εισπράττουν θα δουν και εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι,
καθώς από τα μέσα του χρόνου το ποσό της επικουρικής που μέχρι σήμερα
φορολογείτο αυτοτελώς θα προστίθεται στην κύρια σύνταξη και θα
υπόκεινται στη γενική κλίμακα φορολογίας εισοδήματος . Έτσι οι απώλειες
θα ξεκινούν από τα 17 ευρώ το μήνα για σύνολο συντάξεων 900 ευρώ και θα
φτάνει έως και τα 116 ευρώ το μήνα για υψηλές συντάξιμες αποδοχές πάνω
από 2.500 ευρώ.
Αντίστροφα όμως μετρά ο χρόνος και για τις μειώσεις
στις επικουρικές συντάξεις τόσο εκείνων που θα βγουν στη σύνταξη μέσα
στο 2014 όσο και εκείνων που λαμβάνουν ήδη επικουρική. Μεγαλύτερες
φαίνεται πως θα είναι το «ψαλίδι» για τους ασφαλισμένους των ειδικών
ταμείων που θα βγουν στη σύνταξη μέσα στο 2014.

Ο νέος κανονισμός παροχών του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης
αναμένεται να προβλέπει ποσοστό αναπλήρωσης που δεν θα ξεπερνά το 20%
όταν σήμερα στα ειδικά ταμεία φτάνει ακόμη και το 40% έτσι οι
επικουρικές συντάξεις ενδέχεται να μειωθούν ακόμη και το μισό δηλαδή
επικουρικές που σήμερα αγγίζουν τα 600€ θα πέσουν στα 300 ευρώ.

ΠΗΓΗ: Ημερησία

Όλο το σχέδιο για τον γρίφο του φόρου υπεραξίας

Όσοι κρατούν ακίνητα στην κατοχή τους για διάστημα μεγαλύτερο των 25
ετών ή έχουν κέρδος από την πώληση χαμηλότερο των 25.000 ευρώ και έχουν
κρατήσει το ακίνητο για τουλάχιστον πέντε χρόνια, γλιτώνουν τον φόρο
υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση. Για φορολογούμενους οι οποίοι θα
προχωρήσουν σε πώληση του ακινήτου τους εντός του χρονικού ορίου των 25
ετών, ο φόρος θα περιορίζεται σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό.

Το υπουργείο Οικονομικών, με αρκετή καθυστέρηση, δεδομένου ότι
πρόκειται για διατάξεις οι οποίες έχουν ψηφιστεί από το καλοκαίρι του
2013 και επρόκειτο θεωρητικά να εφαρμοστούν από την 1-1-2014, προσπαθεί
τώρα να ξεμπλέξει τον γρίφο του προσδιορισμού της τιμής κτήσης, με
κλειδί τον πληθωρισμό.

Το τελικό σχέδιο, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές στα «ΝΕΑ»,
προβλέπει ότι η τιμή κτήσης θα υπολογίζεται ξανά λαμβάνοντας υπόψη τον
πληθωρισμό των ετών που μεσολάβησαν (θα πληθωρίζεται).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Αν υποθέσουμε ότι ένα ακίνητο αγοράστηκε
έναντι 100.000 ευρώ (αρχική τιμή κτήσης) και στο μεσοδιάστημα έως
σήμερα ο πληθωρισμός έτρεξε σωρευτικά με ρυθμό 20%, τότε ως τιμή κτήσης
θεωρούνται τα 120.000 ευρώ. Στο ίδιο παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης πουλάει
σήμερα το ακίνητο αυτό έναντι 190.000 ευρώ. Στη διαφορά των 70.000 ευρώ
λαμβάνεται και πάλι υπόψη ο πληθωρισμός (αποπληθωρίζεται αυτή τη φορά)
και με -20% περιορίζεται σε 56.000 ευρώ.  Στην υπεραξία αυτή
επιβάλλονται στη συνέχεια συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τον χρόνο
διακράτησης του ακινήτου, οι οποίοι αρχίζουν από 0,95 για διακράτηση έως
πέντε χρόνια και φθάνουν έως 0,66 για διακράτηση από 20 έως 25 χρόνια.

Ας θεωρήσουμε ότι στο παραπάνω παράδειγμα το ακίνητο έχει διακρατηθεί
για 20 χρόνια. Σε αυτή την περίπτωση τα 56.000 ευρώ περιορίζονται σε
36.960 ευρώ (56.000 ευρώ επί 0,66). Από τα 36.960 ευρώ αφαιρούνται τα
25.000 ευρώ του αφορολογήτου και στα 11.960 ευρώ που απομένουν
επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 15%. Ετσι, ο φόρος υπεραξίας
διαμορφώνεται σε 1.974 ευρώ.

Πρόκειται για ένα υποθετικό παράδειγμα ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι
στη σημερινή συγκυρία το μεγαλύτερο ποσοστό των ακινήτων πωλείται σε
τιμές χαμηλότερες από τις τιμές αγοράς τους λόγω της κρίσης.

Αν υποθέσουμε ότι κατά τη μεταβίβαση ενός άλλου ακινήτου, η υπεραξία
που προκύπτει μετά την εφαρμογή των συντελεστών απομείωσης είναι 26.000
ευρώ, αφαιρούνται τα 25.000 ευρώ του αφορολογήτου και στα 1.000 ευρώ
επιβάλλεται συντελεστής 15%, επομένως ο φόρος είναι 150 ευρώ.

Η ΤΙΜΗ ΚΤΗΣΗΣ. Ο νόμος ορίζει ότι τιμή κτήσης είναι
το τίμημα που αναγράφεται στο συμβόλαιο ή το πραγματικό τίμημα που
καταβλήθηκε, όπως προκύπτει από κατάλληλα δικαιολογητικά, ή το
πραγματικό κόστος σε περίπτωση ανέγερσης κτίσματος. Σε περίπτωση που δεν
υπάρχει τίμημα, η τιμή κτήσης είναι η αξία βάσει της οποίας
προσδιορίστηκε ο φόρος μεταβίβασης ακινήτου ή κατοχής κατά τον χρόνο
κτήσης.

Ολες οι παραπάνω περιπτώσεις θα διευκρινίζονται με εγκύκλιο η οποία
αναμένεται να εκδοθεί εντός των ημερών. Στο υπουργείο Οικονομικών είχαν
υποβληθεί και προτάσεις για αντικατάσταση του φόρου υπεραξίας από έναν
φόρο με συντελεστή 3% (σύμφωνα με την πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ) ή με
συντελεστή 7% (για ακίνητα που αποκτήθηκαν πριν από την 1-1-2013,
σύμφωνα με την πρόταση του ΠαΣοΚ) επί της τιμής πώλησης, η οποία θα
επιβάρυνε τον πωλητή.

Οι προτάσεις αυτές απορρίφθηκαν από την ηγεσία του υπουργείου, κυρίως
με το σκεπτικό ότι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε φορολογικές
επιβαρύνσεις ακόμα και φορολογουμένους οι οποίοι στη σημερινή συγκυρία
κάθετης πτώσης των τιμών των ακινήτων πωλούσαν με ζημιά. Θα ήταν ένας
συμπληρωματικός φόρος μεταβίβασης και όχι φόρος υπεραξίας, στην ανάγκη
καθιέρωσης του οποίου συμφωνούν τα κόμματα της συγκυβέρνησης.

Επιπλέον, ένας τέτοιος φόρος θα ακύρωνε επί της ουσίας την πρόσφατη
μείωση του φόρου μεταβίβασης από το 10% στο 3% που ισχύει από τις αρχές
του έτους. Θεωρείται δε βέβαιο ότι οι πωλητές θα μετακυλούσαν τον φόρο
στις πλάτες των αγοραστών, αυξάνοντας τις τιμές.

Το ενδεχόμενο αυτό κάθε άλλο παρά μπορεί να αποκλειστεί και για τον
φόρο υπεραξίας, τον οποίο ο νόμος ορίζει ότι οφείλει ο πωλητής, αυτός
δηλαδή που έχει κέρδος από την πώληση του ακινήτου.

Περιμένουν την εγκύκλιο. Η έκδοση της εγκυκλίου με
όλες τις αναγκαίες διευκρινίσεις, όπως επισημαίνουν παράγοντες της
αγοράς ακινήτων, είναι απαραίτητο να γίνει το συντομότερο δυνατό καθώς
από τις αρχές του έτους δεν έχει μεταβιβαστεί ούτε ένα ακίνητο εξαιτίας
της ασάφειας που επικρατούσε αλλά και της απόφασης των συμβολαιογράφων
να κατεβάσουν τα μολύβια τους. Μετά τις αντιδράσεις των συμβολαιογράφων,
το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι τον φόρο υπεραξίας θα
υπολογίζουν οι εφορίες – κάτι που μένει να αποτυπωθεί και στην εγκύκλιο
– και όχι οι ίδιοι. Οι συμβολαιογράφοι θα είναι υπεύθυνοι για την
είσπραξη και την απόδοση του φόρου στη ΔΟΥ.

ΠΗΓΗ: Τα Νέα

Το νέο έντυπο Ε1 του 2014 και οι τροποποιήσεις του σε σχέση με το 2013


Στα πλαίσια της αδιάλειπτης ενημέρωσης των συναδέλφων, σας παρουσιάζουμε
πρώτοι, τις αλλαγές που εντοπίσαμε στο έντυπο της δήλωσης φορολογίας
εισοδήματος φυσικών προσώπων οικ. έτους 2014 (έντυπο Ε1). Μέσα από την
παράθεση των σχετικών πινάκων του εντύπου μπορείτε να δείτε άμεσα ποιες
είναι οι αλλαγές πάνω στο νέο έντυπο Ε1, σχέδιο του οποίου είδε το φως
της δημοσιότητας. 

                                ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 2014

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

Προστίθεται η περίπτωση 8 (Έχετε κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1.1.2013 και μετά).Στην περίπτωση 3 η φράση (εδάφιο γ’ παρ.1) αλλάζει σε (παράγρ.2).
Οι περιπτώσεις 7,9,10,13 και 21 της δήλωσης 2013 απαλείφονται.
«7.Είστε μισθωτός και πήρατε στεγαστικό επίδομα μέσα στο 2012;
9.Είστε μισθωτός ή συνταξιούχος σε παραμεθόρια περιοχή;   
10.Γεννηθήκατε από 01/01/1982 και μετά ;
13.Έχετε υποπέσει σε παραβάσεις των περ. α’ & η’ παρ. 8 & περ. α’ και β’ παρ. 10 αρθρ. 5 ν. 2523/1997;
21. Σημειώστε Χ αν δεν επιθυμείτε να ενταχθείτε στην τηλεφωνική και ηλεκτρονική πληροφόρηση»


ΠΙΝΑΚΑΣ 3
Η επικεφαλίδα του ΠΙΝΑΚΑ 3 αλλάζει από (ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΟΣΟΥ ΛΟΓΩ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ κτλ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΥ) σε (ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΥ ΛΟΓΩ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ).
Στην
περ.1 του ΠΙΝ.3 η φράση (Εχετε αυξημένο αφορολόγητο 2000 ευρώ)
αντικαθίσταται από τη φράση (Δικαιούσθε μείωση φόρου 200 ευρώ).
Η περ.2 του πίνακα 3 (αριθμός παιδιών) μεταφέρεται στον πίνακα 9.

ΠΙΝΑΚΑΣ 4
Στον πίνακα 4Α προστέθηκαν οι περιπτώσεις 5 έως 8.


ΠΙΝΑΚΑΣ 4

Στον
πίνακα 4Γ η περίπτωση 2 (Επιχειρηματική αμοιβή από ΟΕ ή ΕΕ ή κοινωνία
κληρονομικού δικαίου) απαλείφεται ενώ προστίθεται η περ.6 (Ζημιά του
ίδιου οικονομικού έτους της περ.2).
Στις περιπτώσεις 1 και 5 του πίνακα 4Δ η λέξη (ατομικό) αντικαθίσταται από τη λέξη (ελευθέριο).
Στην περίπτωση 6 απαλείφεται η λέξη(εμπορικών).

ΠΙΝΑΚΑΣ 4
Στο πίνακα 4Ζ στην περίπτωση 12 απαλείφεται η λέξη (εμπορικές).

ΠΙΝΑΚΑΣ 5

Στον πίνακα 5:
-Στην περίπτωση 1α προστίθενται 2 επικεφαλίδες (επιφάνεια κύριων χώρων ν.4178/2013) και (επιφάνεια βοηθητικών χώρων ν.4178/2013).
-Στην περίπτωση 1ε προστέθηκε επικεφαλίδα (ποσοστό συνιδιοκτησίας %) υπόχρεου και της συζύγου.

ΠΙΝΑΚΑΣ 6

Στον πίνακα 6:
-Προστίθενται οι περιπτώσεις 4,5,12 (μεταφορά από πιν.7 περ.10),13 (μεταφορά από πιν. 7 περ.11).
-Στην περίπτωση 9 του πίνακα 6 προστίθεται και η περίπτωση 5.

ΠΙΝΑΚΑΣ 6
Στην περίπτωση 15 του πίνακα 6 η περίπτωση 10 αλλάζει σε περίπτωση 14.

ΠΙΝΑΚΑΣ 7

Στον πίνακα 7:
-Στην περίπτωση 1 η λέξη (παραγρ.1..) αλλάζει σε (παρ.2..).
-Στην περίπτωση 2 προστίθεται η λέξη (φαρμακευτικής).
-Απαλείφονται οι περιπτώσεις 3,8,9,12,14,15,17 και 18 που περιλαμβάνονταν στην δήλωση του 2013
«3. Υποχρεωτικές εισφορές σε ταμεία ασφάλισης ( Ο.Α.Ε.Ε. κτλ)
8.
Δεδουλευμένοι τόκοι που καταβλήθηκαν για στεγαστικά δάνεια απόκτησης
πρώτης κατοικίας και αναστήλωσης κτλ. διατηρητέων κτιρίων:
9. Συνολικό ποσό δανείων της προηγούμενης περίπτωσης    
12. Ποσό ασφαλίστρων για ασφάλιση ζωής, προσωπικών ατυχημάτων, ασθένειας.
14. Δαπάνη για αλλαγή εγκατάστασης καυσίμου ή για εγκ/ση φυσ. αερίου, θερμομόνωσης κ.τ.λ.
15. Δίδακτρα φροντιστηρίων εκπαιδευτικών μαθημάτων κτλ: α) Για τον υπόχρεο και τη σύζυγο
17. Δαπάνη αποκατάστασης ακινήτων (παρ. Α1 και Β1 αρθ. 43 και 44 ν.4030/2011)   
18. Δαπάνη αποκατάστασης διατηρητέων (παρ. Α2 αρθ. 43 και 44 ν.4030/2011) «

ΠΙΝΑΚΑΣ 8
Στον πίνακα 8:
-Στη περίπτωση 6 η φράση (σε χώρα που υπάρχει ΣΑΔΦ) αντικαθίσταται από (περ.β’ παρ.9 αρθρ. 9 ΚΦΕ).
-Στην περίπτωση 7 η φράση (κτλ. ημεδαπής) γίνεται (ημεδαπής προέλευσης).
-Στην περίπτωση 10 απαλείφεται η φράση (από τόκους,κτλ).
-Προστίθενται  οι περιπτώσεις 13 έως και 16.


ΠΙΝΑΚΑΣ9

Στον πίνακα 9 στην περίπτωση 2 προστίθεται στήλη ΑΜΚΑ.

Κατεβάστε το σχέδιο του νέου εντύπου Ε1 – 2014 από εδώ

http://taxheaven.gr

Πως θα γίνεται η επιστροφή φόρων πλέον με τον νέο ΚΦΔ

Πως θα γίνεται η επιστροφή φόρων πλέον με τον νέο ΚΦΔ

Στην ημερίδα ενημέρωσης των εφοριακών σχετικά με τον νέο ΚΦΔ έγινε σχετική αναφορά και στο πλαίσιο των επιστροφών.

-Το δημόσιο θα πρέπει να επιστρέφει τα ποσά (φόρων ή ΦΠΑ) που οφείλει μέσα σε 90 ημέρες.
-Τα ποσά των επιστροφών θα συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου της επιστροφής.
-Το δημόσιο θα πρέπει να επιστρέφει τα ποσά που οφείλει μέσα σε 90 ημέρες από το αίτημα της επιστροφής.
-Σε
περίπτωση καθυστέρησης έστω και μίας ημέρας μετά την 90η ο τόκος
υπολογίζεται και για τις 90 ημέρες που Το δημόσιο είχε στην διάθεσή του
για να επιστρέψει τον φόρο.

Το 90ήμερο όμως θα μετράει από την
ημερομηνία της αίτησης μέχρι την ημερομηνία που οι αρμόδιες υπηρεσίες θα
στείλουν ειδοποίησης στον φορολογούμενο να προσκομίσει τα
δικαιολογητικά για έλεγχο .

http://taxheaven.gr

Πως θα γίνεται η επιστροφή φόρων πλέον με τον νέο ΚΦΔ

Πως θα γίνεται η επιστροφή φόρων πλέον με τον νέο ΚΦΔ

Στην ημερίδα ενημέρωσης των εφοριακών σχετικά με τον νέο ΚΦΔ έγινε σχετική αναφορά και στο πλαίσιο των επιστροφών.

-Το δημόσιο θα πρέπει να επιστρέφει τα ποσά (φόρων ή ΦΠΑ) που οφείλει μέσα σε 90 ημέρες.
-Τα ποσά των επιστροφών θα συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου της επιστροφής.
-Το δημόσιο θα πρέπει να επιστρέφει τα ποσά που οφείλει μέσα σε 90 ημέρες από το αίτημα της επιστροφής.
-Σε
περίπτωση καθυστέρησης έστω και μίας ημέρας μετά την 90η ο τόκος
υπολογίζεται και για τις 90 ημέρες που Το δημόσιο είχε στην διάθεσή του
για να επιστρέψει τον φόρο.

Το 90ήμερο όμως θα μετράει από την
ημερομηνία της αίτησης μέχρι την ημερομηνία που οι αρμόδιες υπηρεσίες θα
στείλουν ειδοποίησης στον φορολογούμενο να προσκομίσει τα
δικαιολογητικά για έλεγχο .

http://taxheaven.gr

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις και συγκεκριμένα με το άρθρο 27 του
νέου ΚΦΔ, προβλέπεται εκτιμώμενος προσδιορισμός φόρου σε περιπτώσεις μη
υποβολής δηλώσεων, ακόμα και πριν γίνει έλεγχος, με σκοπό να προσέλθει ο
φορολογούμενος  να υποβάλλει δήλωση. Στην περίπτωση που ο
φορολογούμενος προσέλθει μετά την κοινοποίηση του εκτιμώμενου φόρου και
κάνει δήλωση τότε ο προσωρινός προσδιορισμός του φόρου θα ακυρώνεται.

Για
παράδειγμα εάν ο φορολογούμενος δεν υποβάλει μία δήλωση ΦΠΑ για μία
συγκεκριμένη φορολογική περίοδο η ΓΓΔΕ θα μπορεί να προσδιορίσει τον ΦΠΑ
από μόνη της και να καλέσει τον φορολογούμενο να τον πληρώσει.

Επίσης με τον νέο ΚΦΔ (ν.4174/2014) θεσπίζεται η υποχρέωση τήρησης βιβλίων για 5 έτη εκτός περιπτώσεων ελέγχων ή προσφυγών.
Σκοπός των νέων διατάξεων μεταξύ άλλων είναι και η διακοπή του καθεστώτος των παρατάσεων των παραγραφών κάθε χρόνο.


Τι ισχύει πλέον για τους φορολογικούς ελέγχους με τον νέο ΚΦΔ.

Σε κάθε περίπτωση ελέγχου θα εκδίδονται οι πράξεις που προβλέπει ο ΚΦΔ.

Οι έλεγχοι πλέον από 1.1.2014 θα είναι δύο ειδών

α) Οι πλήρεις έλεγχοι και
β) Οι μερικοί έλεγχοι

-Πλήρης είναι ο σε βάθος έλεγχος όλων των φορολογικών αντικειμένων για συγκεκριμένες περιόδους ή συγκεκριμένα φορολογικά έτη
-Μερικός οποιοσδήποτε έλεγχος δεν είναι πλήρης .

Και τα δύο αυτά ελέγχων διαχωρίζονται σε έλεγχο από το γραφείο ή σε επιτόπιο έλεγχο για τον οποίο χρειάζεται εντολή ελέγχου .

Για τους ελέγχους μετά την 1.1.2014

Οι φορολογικές αρχές θα εκδίδουν πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.
Θα
συντάσσεται πρώτα προσωρινή πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, η
οποία θα κοινοποιείται στον φορολογούμενο  γνωστοποιώντας τα στοιχεία
που στηρίχθηκε η διοίκηση για να την σύνταξής της.
Στη συνέχεια θα
δίνεται μία προθεσμία στο φορολογούμενο 20 ημερών για να υποβάλει
εγγράφως τις απόψεις του και μετά θα συντάσσεται εντός μηνός η οριστική
πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου η οποία θα περιέχει
υποχρεωτικά τη θέση της διεύθυνσης ελέγχου σχετικά με τις απόψεις του
φορολογουμένου (η θα δέχεται η διοίκηση αυτά που λέει ο φορολογούμενος ή
θα τα απορρίπτει αιτιολογημένα).

Στην πράξη αυτή υποχρεωτικά θα
αναφέρεται το είδος του έλεγχου που αφορά  (πλήρης η μερικός) καθότι εάν
η πράξη εκδοθεί μετά από πλήρη έλεγχο δεν μπορεί να γίνει διόρθωση παρά
μόνο εάν υπάρχουν νέα στοιχεία, σε αντίθεση με τους μερικούς ελέγχους
μπορεί να γίνει διόρθωση της πράξης διορθωτικού προσδιορισμού.

Τα πρόστιμα του άρθρου 53,57 επιβάλλονται  από την βεβαίωση και μετά  και η βεβαίωση γίνεται με την κοινοποίηση της πράξης.

Για τους ελέγχους πριν την 1.1.2014 (Που έχουν εκδοθεί εντολές και ο έλεγχος είτε έχει ξεκινήσει είτε όχι)

Για
όσες εντολές ελέγχου έχουν εκδοθεί πριν την 1.1.2014 και έχει αρχίσει ο
έλεγχος θα ακολουθούνται οι παλαιές διαδικασίες και θα εκδίδεται πράξη
διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.

Για όσες δεν έχει αρχίσει ο έλεγχος θα ακολουθούνται πλέον οι διατάξεις του κεφαλαίου 7 του ΚΦΔ
Σε αυτές τις περιπτώσεις θεωρείτε ότι έχει ξεκινήσει ο έλεγχος :
Για
τα νομικά πρόσωπα, όταν έχουν θεωρηθεί τα βιβλία της ελεγχόμενης
επιχείρησης ή έχει δοθεί πρόσκληση για προσκόμιση αυτών ή επίδειξη
αυτών.
Για τα φυσικά πρόσωπα όταν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου.

Σύμφωνα
με τις νέες διατάξεις με την έκδοση της εντολής δεν μπορεί ο
ελεγχόμενος να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση για το φορολογικό
αντικείμενο και για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που ελέγχεται.
(άρθρα 18‐19)

Οι προληπτικοί έλεγχοι θα γίνεται από ανεξάρτητη διεύθυνση που θα υπάγεται στον ΓΓΔΕ.

Πως ο φορολογούμενος θα γνωρίζει ότι βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου.
-Όταν
ο ελεγχόμενος είναι νομικό πρόσωπο, θα πρέπει οι υπηρεσίες του Υπ.Οικ.
να στέλνουν έγγραφη ειδοποίηση και να ενημερώνουν τον φορολογούμενο πριν
ξεκινήσει ο έλεγχος.

Πλέον ο έλεγχος πλέον ξεκινά από την
ημερομηνία έκδοσης της εντολής ελέγχου και όχι από την ημερομηνία
σφράγισης των βιβλίων (άρθρα 23‐25)

Κατά τον έλεγχο, η είσοδος
στην οικία του φορολογούμενου (που έχει δηλωθεί ως έδρα) επιτρέπεται
μόνο με εισαγγελική άδεια (άρθρο 25)

Σε περιπτώσεις που ο
φορολογούμενος διαφωνεί με τα ευρήματα του ελέγχου, τότε υποχρεωτικά
προσφεύγει στην κεντρική Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης (σε
αντικατάσταση της Επιτροπής 70Α και Β), προτού προσφύγει στα δικαστήρια
(άρθρο 63).

Μπορεί να αποφύγει την Υπηρεσία Εσωτερικής
Επανεξέτασης και να προσφύγει απευθείας στα δικαστήρια μόνο για τις
περιπτώσεις του προληπτικού προσδιορισμού φόρου (άρθρο 35)

http://taxheaven.gr