ΙΧ: Το νέο σύστημα για τα τέλη κυκλοφορίας

Ημιυπαίθριοι, αυθαίρετα, νέα τέλη κυκλοφορίας και ενεργειακά θέματα βρέθηκαν στο επίκεντρο τετράωρης σύσκεψης μεταξύ του Γ. Παπακωνσταντίνου, της Τ. Μπιρμπίλη και ανωτέρων στελεχών των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος.
Ο μαραθώνιος των συσκέψεων γίνεται για να καθοριστούν οι τελικές λεπτομέρειες σε ζητήματα τα οποία αναμένεται να… επιμείνουν οι ελεγκτές της τρόικας.
Άλλωστε, πέρα από την εκτέλεση του προϋπολογισμού, ΔΝΤ και ΕΕ είναι βέβαιο πως θα δείξουν ενδιαφέρον για την πορεία παρεμβάσεων που προβλέπονται στο Μνημόνιο και μάλιστα έχουν κοστολογηθεί για το 2011.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη χθεσινή σύσκεψη όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας 2010 μία από τις προτάσεις που έχει τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων για την αναμόρφωση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας προβλέπει:
Για τις νέες ταξινομήσεις ΙΧ, το ύψος των τελών να συνδέεται με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Από τα «πράσινα τέλη» προβλέπεται η είσπραξη εσόδων ύψους 300 εκατ. ευρώ το 2011.
Για τα παλαιά αυτοκίνητα εξετάζεται να ισχύσει το παλαιό σύστημα (προ Σουφλιά), σύμφωνα με το οποίο το ύψος των τελών κυκλοφορίας ήταν ανάλογο με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση αυτή τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα είναι προσαυξημένα κατά 10% -15%.
Σημειώνεται ότι για το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας έχει συσταθεί ειδική επιτροπή από τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταθέσει πρόταση που προβλέπει τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την τιμή των καυσίμων. Προκάλεσε δε τις έντονες αντιδράσεις των βενζινοπωλών, οι οποίοι υποστήριξαν πως σε μια τέτοια περίπτωση η τιμή της αμόλυβδης μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο.
Η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας αλλά και οι αναπροσαρμογές των τιμολογίων της ΔΕΗ. Κατά πληροφορίες στο θέμα των αυξήσεων της ΔΕΗ πρόθεση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι αυτές να μετατεθούν για τον Ιανουάριο του 2011.

ΠΗΓΗ: Ημερησία