Όλα στο τραπέζι για νέα απόσυρση αυτοκινήτων

Επανεξετάζεται το μέτρο μετά την κατάρρευση της αγοράς και τη μείωση των κρατικών εσόδων
Όλες τις προτάσεις για την εφαρμογή μέτρων απόσυρσης των παλαιών ΙΧ και την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου που έχει υποστεί σοβαρή καθίζηση εξετάζει ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομίας, παρ΄ ότι χιλιάδες πολίτες που απέσυραν τα οχήματά τους το 2009 δεν έχουν πάρει ακόμη τα χρήματά τους από τη σχετική επιδότηση.
Η κυβέρνηση επανεξετάζει το μέτρο της απόσυρσης μετά τα στοιχεία για την κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου και τη μείωση των κρατικών εσόδων.
Το βασικότερο σενάριο που εξετάζεται είναι η μείωση των τελών ταξινόμησης κατά 50% για την αγορά νέου αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την απόσυρση παλαιού οχήματος. Επίσης διερευνάται η δυνατότητα να επιτραπεί η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων στο οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου έχουν κλείσει, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 65%-70% και παράλληλα τα έσοδα του προϋπολογισμού μειώθηκαν πάνω από το μισό, από τα τέλη ταξινόμησης που είχε στόχο το κράτος να εισπράξει ως το τέλος του έτους.
Αν προχωρήσει το μέτρο της μείωσης των τελών ταξινόμησης κατά 50% για την αγορά καινούργιου ΙΧ σε συνδυασμό με την απόσυρση ενός παλαιού οχήματος, τότε για παράδειγμα για ένα καινούργιο ΙΧ 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, αυτό θα μειωθεί στις 2.000 ευρώ.
Βέβαια τα τέλη ταξινόμησης προκύπτουν σε συνάρτηση του κυβισμού του ΙΧ, της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της εργοστασιακής αξίας, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο όφελος, εφόσον προχωρήσει το μέτρο, να αφορά τους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλής εργοστασιακής αξίας.
Το μέτρο της απόσυρσης εκτιμάται ότι θα προχωρήσει σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ, μέσω των οποίων όσοι έχουν καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα επιβαρύνονται λιγότερο. Επίσης θα συνδεθεί το ύψος των τελών κυκλοφορίας με τις εκπομπές ρύπων και η χρέωση θα κυμαίνεται από 0,5 ως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κινητήρας.
Ως ένα άμεσα εφαρμόσιμο μέτρο για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος χαρακτηρίζει το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων και ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυρ. Μητσοτάκης.
Σχολιάζοντας με δηλώσεις του τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εφαρμογή του μέτρου, ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει: «Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε περίπου έναν χρόνο για να κατανοήσει τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη από την απόσυρση παλαιών οχημάτων, είναι θετικό το γεγονός ότι υιοθετεί πλέον την πρότασή μας και έχει αρχίσει να εξετάζει την επαναφορά του μέτρου».

ΠΗΓΗ: Το Βήμα