ΙΧ: Πετρελαιοκίνηση προ των πυλών

Ανοιχτό άφησε, χθες, το ενδεχόμενο να επιτραπεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η πετρελαιοκίνηση ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Χ. Τσιόκας, ο οποίος, μάλιστα, τόνισε ότι περιμένει εξελίξεις τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Ο κ. Τσιόκας, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό τόνισε, επίσης, πως εξετάζεται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών να δοθούν επιπλέον κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές υβριδικών αυτοκινήτων.
Ο γενικός γραμματέας, ακολουθώντας παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Δ. Ρέππα για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, υποστήριξε: «Το υπουργείο Μεταφορών βλέπει θετικά το θέμα της πετρελαιοκίνησης και ελπίζω τις επόμενες ημέρες να έχουμε εξελίξεις». Υπενθυμίζεται πως ο κ. Ρέππας είχε δηλώσει ότι έχει ήδη συσταθεί επιτροπή η οποία εξετάζει το ζήτημα προκειμένου να δοθεί το «πράσινο φως» για τη χρήση πετρελαίου στα Ι.Χ. εντός των δύο μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας. Από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος το θέμα της πετρελαιοκίνησης εξετάζεται ακόμη, με επίκεντρο δύο βασικούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την απελευθέρωση της χρήσης πετρελαίου. Ο πρώτος αφορά στην υγεία των κατοίκων και το δεύτερο στα πιθανά πρόστιμα που μπορεί να μας επιβάλει η Ε.Ε. εξαιτίας της υπερβολικής αύξησης των εκπομπών μικροσωματιδίων.
Όσον αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα, ο κ. Τσιόκας υποστήριξε ότι εξετάζονται κίνητρα από το υπουργείο Οικονομικών, μεταξύ των οποίων είναι και η μείωση του ΦΠΑ, καθώς στα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα το τέλος ταξινόμησης είναι μειωμένο, ενώ σε άλλα δεν καταβάλλεται καθόλου. «Εχουμε ήδη στείλει τις παρατηρήσεις μας στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο οικονομικά στηρίζει το πρόγραμμα. Έχουμε υποβάλει αυτή την πρόταση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόκας.
Από το 1990
Η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. σε Αττική και Θεσσαλονίκη αποτελεί μείζον ζήτημα για την αγορά από τη δεκαετία του ’90! Ωστόσο, έχουν περάσει χρόνια από τότε που οι πετρελαιοκινητήρες ρύπαιναν υπερβολικά και από την άλλη πρόκειται να εξισωθεί ο φόρος μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, ενώ παράλληλα οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση από τις συνεχείς αυξήσεις στη τιμή διάθεσης της αμόλυβδης. Τέλος, επειδή και η Ε.Ε. μας έχει δείξει ήδη δύο «κίτρινες» κάρτες για το θέμα, φαίνεται πως μπαίνει πλέον επιτακτικά στο τραπέζι η άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., έστω και υπό προϋποθέσεις (μόνο με κινητήρες Euro5), στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα.
Euro 5
Ενας από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους πρέπει να απελευθερωθεί η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη αφορά στο γεγονός πως στην οδηγία εκπομπών ρύπων Euro 5 υπάρχει σαφής προσδιορισμός από την Ε.Ε., βάσει του οποίου οι ρύποι είναι κοινοί (πολύ χαμηλοί) για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι βενζινοκινητήρες ρυπαίνουν το ίδιο, και μάλιστα οι κινητήρες πετρελαίου τελευταίας γενιάς είναι πολύ πιο «καθαροί» από τους αντίστοιχους βενζίνης! Παράλληλα, τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων είναι κοινά για τους δύο τύπους κινητήρων και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 γρ. ανά χλμ. Με λίγα λόγια αν εξακολουθήσει να απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 θα πρέπει να απαγορευτεί και η κυκλοφορία των αντίστοιχων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων!
Τεράστια οφέλη
Τεράστιο αναμένεται να είναι το όφελος των ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, καθώς η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα των βενζινοκίνητων, παρά το γεγονός πως η διαφορά στην τιμή μεταξύ αμόλυβδης και diesel κίνησης είναι μόλις 0,30 λεπτά.
Το πραγματικό κέρδος για τον χρήστη ενός Ι.Χ. diesel απορρέει από τη μεγαλύτερη αυτονομία που προσδίδουν οι πετρελαιοκινητήρες σε σχέση με εκείνους της βενζίνης και τα αραιά τακτικά σέρβις. Μάλιστα, ένα Ι.Χ. 2.000 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 170 ίππους με ένα ρεζερβουάρ μπορεί να διανύσει περίπου 450 χλμ., ενώ το ίδιο μοντέλο με κινητήρα diesel, ο οποίος αποδίδει 177 ίππους, η αυτονομία άγγιξε τα 1.004 χλμ.!
Εμπόριο
Αν το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων συνδυαστεί και με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. θα τονωθούν πολύ περισσότερο.
Όμως, η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης εκτός της αύξησης των πωλήσεων θα ενισχύσει και τα δημόσια έσοδα, καθώς τα μοντέλα με κινητήρες diesel είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα κατά τουλάχιστον 1.500 ευρώ.
Επιδόσεις
Ενα αυτοκίνητο πόλης 1.100 κ.εκ., που διανύει περίπου 15.000 χλμ. ετησίως, θα πρέπει να δαπανήσει τουλάχιστον 1.200 ευρώ για καύσιμα.
Αντίστοιχα, ένας ιδιοκτήτης ενός ίδιου πετρελαιοκίνητου μοντέλου με κινητήρα 1.300 κ.εκ. για να διανύσει τα ίδια χιλιόμετρα θα καταβάλει μόλις 720 ευρώ!
Σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. για να διανύσει 15.000 χλμ. ο ιδιοκτήτης του θα καταβάλει 1.800 ευρώ, ενώ στο αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1.700 κ.εκ. χρειάζεται μόλις 1.000 ευρώ!
Τέλος, τα βαριά πολυτελή SUV με κινητήρες άνω των 3.000 κ.εκ. για να διανύσουν 15.000 χλμ. οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλουν τουλάχιστον 3.300 ευρώ, ενώ τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα θα «κάψουν» καύσιμα αξίας 1.800 ευρώ!

ΠΗΓΗ: Ημερησία