Ο χάρτης της online κατανάλωσης στην Ελλάδα

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή δημοσίευσε την Πέμπτη τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, το πρώτο τρίμηνο του 2010, τα οποία σκιαγραφούν τα χαρακτηριστικά του μέσου Ελληνα καταναλωτή διαδικτυακών προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και άλλων που αγοράζονται μέσω internet.
Από το σύνολο όσων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, μόλις 18,4% δηλώνει ότι αγόρασε online προϊόντα και υπηρεσίες, από 16,2% το ίδιο διάστημα του 2009.
Δύο στους τρεις… ψηφιακούς καταναλωτές είναι άνδρες (65,2%), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία του 77,4% δεν ξεπερνά σε ηλικία τα 45 (16-24: 21%, 25-34: 30,3%, 35-44: 26,1%).
Επιβράδυνση παρουσίασε ο ρυθμός αύξησης, από 18,2% το διάστημα 2008-2009, σε 13,6% το αντίστοιχο διάστημα 2009-2010.,Στην επιφυλακτικότητα για την ασφάλεια των διαδικτυακών αγορών προστέθηκε σταδιακά και η ανησυχία για την οικονομική κρίση. Σε βάθος πενταετίας, ο μέσος ρυθμός αύξησης είναι 20,8%.
Τρεις είναι οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που αναζητούν οι Ελληνες καταναλωτές μέσω οθόνης (σε παρένθεση το ποσοστό ως προς τον συνολικό αριθμό αγορών):
Ψηφιακή τεχνολογία
28,5% συσκευές υψηλής τεχνολογίας (κάμερες, κινητά, τηλεοράσεις, hifi, κτλ)
24,1% ηλεκτρονικοί υπολογιστές και περιφερειακά
16,2% λογισμικό εκτός παιχνιδιών
5,8% λογισμικό παιχνιδιών
Διασκέδαση
27,8% ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικιάσεις οχημάτων κτλ)
23,3% ξενοδοχειακές υπηρεσίες κτλ.
20,1% εισιτήρια για εκδηλώσεις
Αλλα βασικά ενδιαφέροντα
24,5% ένδυση και υπόδηση
20,5% βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες (κανονικά ή ψηφιακά)
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο ένας στους τέσσερις (24%) που έχει τη δυνατότητα να αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία σε αποκλειστικά online μορφή, επιλέγει να μην πάρει στα χέρια του κάποια «χειροπιαστή» εκδοχή του, όπως π.χ. με το «κατέβασμα» ενός παιχνιδιού απευθείας από το διαδικτυο.

ΠΗΓΗ: Έθνος